• Polityka Cookies
  • Kontakt
sobota, Luty 27, 2021
Portal ForumPraca.pl - praca za granicą, darmowe ogłoszenia o pracę
  • Home
  • Forum
  • Praca w Polsce
  • Praca za granicą
  • Praca przez Internet
  • Kontakt
  • Home
  • Forum
  • Praca w Polsce
  • Praca za granicą
  • Praca przez Internet
  • Kontakt
Portal ForumPraca.pl - praca za granicą, darmowe ogłoszenia o pracę
No Result
View All Result

Jak wybrać klimatyzację do biura?

25 listopada 2020
in Praca w Polsce
0
19
SHARES
310
VIEWS
Udostępnij na FacebookuUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na Whatsappie

Nie tylko w domu chcemy się czuć komfortowo przez cały rok. Również w przestrzeni biurowej warto zadbać o zapewnienie odpowiedniej temperatury. Do tego celu służą wydajne systemy grzewcze oraz klimatyzacje. Właśnie na tych drugich chcielibyśmy się dziś skupić, pokazując, jak wybrać idealną klimatyzację do biura.

Jak wybrać klimatyzację do biura?
Jak wybrać klimatyzację do biura?

Komfort w pracy – temperatura ma znaczenie

W szczególnie upalne dni we wnętrzach mogą panować naprawdę tropikalne warunki, jeśli zawczasu nie wprowadzimy do nich urządzeń chłodzących takich, jak na przykład nowoczesne klimatyzacje lub klimatyzery.

Dzięki nim udaje się budować komfort termiczny, który ma olbrzymie znaczenie dla funkcjonowania całego zakładu pracy.

Dlaczego warto zadbać o odpowiednią temperaturę w biurze?

Dlaczego jest to tak ważne? Przede wszystkim dlatego, że utrzymująca się przez dłuższy czas wysoka temperatura w miejscu pracy, powoduje obniżenie wydajności pracowników. Gorąco wpływa niekorzystnie na koncentrację i efektywność działania. Prowadzi do pogorszenia samopoczucia, a w szczególnych przypadkach nawet do problemów zdrowotnych.

W takich warunkach niestety nie da się pracować efektywnie, ani tym bardziej utrzymywać wysokiej jakości działania.

Rozwiązaniem tego problemu może stać się skuteczna i wydajna klimatyzacja, dzięki której utrzymuje się stałą temperaturę w pomieszczeniu bez względu na to, jakie warunki panują na zewnątrz.

Klimatyzacja do biura – od czego zależy wybór urządzenia?

Wybór odpowiedniego urządzenia chłodzącego do biura zależy od wielu, mocno zróżnicowanych czynników. Warto dokładnie przeanalizować możliwości i sprawdzić, które rozwiązanie będzie najlepsze.

Ma to bowiem wielkie znaczenie przy późniejszej eksploatacji. Źle dopasowana klimatyzacja działa mało wydajnie. Nie prowadzi zatem do poprawy warunków pracy, a przy tym generuje często bardzo wysokie koszty. Taka inwestycja jest zatem naprawdę niezbyt opłacalna.

Od czego zatem zależy dobór urządzeń klimatyzujących? Przede wszystkim wpływa na niego:

  • metraż i wysokość pomieszczenia,
  • kształt biura oraz ilość pomieszczeń do klimatyzowania,
  • miejsce, na którym montuje się klimatyzatory,
  • nasłonecznienie wnętrza,
  • ilość osób na co dzień korzystających z biura,
  • ilość sprzętów RTV i AGD w pomieszczeniu.

Większa ilość osób i sprzętów oraz duża powierzchnia biura wymagają zamontowania urządzeń o większej mocy lub wprowadzenia kilku klimatyzatorów.

Nie zapominajmy również o nasłonecznieniu wnętrza. Jeśli jest wysokie, będzie to wymagało użycia mocniejszych urządzeń dla zachowania stałej, korzystnej temperatury.

Jak dobiera się moc klimatyzacji do biura?

Pozostaje zatem kwestia doboru mocy klimatyzacji. Powinno się ją dopasować, uwzględniając w głównej mierze powierzchnię lokalu, nie zapominając jednak też o pozostałych, omówionych powyżej czynniki.

Najczęściej przyjmuje się zasadę, że dla biur do 30 metrów kwadratowych wystarczają klimatyzatory o mocy 2,5 kW. W biurach do 60 metrów kwadratowych, potrzeba już urządzeń o mocy 5 kW. Powyżej 90 metrów kwadratowych natomiast niezbędna będzie klimatyzacja o mocy 10 kW.

Warto przed dokonaniem finalnej decyzji skonsultować się ze specjalistami, którzy pomogą wybrać optymalne rozwiązanie, dopasowane do indywidualnych potrzeb danego biura.

Typy urządzeń chłodzących do biura

Najczęściej w przestrzeni biurowej używa się klimatyzatorów typu split, które składają się z jednostki zewnętrznej i jednostki wewnątrz budynku. Zazwyczaj montuje się je na ścianach, bezpośrednio pod sufitem, co pozwala uzyskać optymalny obieg powietrza w pomieszczeniu.

Oprócz nich niekiedy używa się klimatyzacji typu multisplit, w których na jedną jednostkę zewnętrzną może przypadać większa ilość jednostek wewnętrznych.

W pomieszczeniach, które są użytkowane okazjonalnie, lub w takich, w których nie ma możliwości zamontowania stałej klimatyzacji, chętnie ustawia się przenośne klimatyzatory. Są niewielkie i składają się wyłącznie z jednego modułu. Zazwyczaj są wyposażone w kółka, co ułatwia przemieszczanie ich pomiędzy różnymi częściami biura.

Innym rozwiązaniem przenośnym, które zyskuje olbrzymią popularność w ostatnim czasie, stają się klimatyzery. Są to niewielkie urządzenia chłodzące. Zamiast tradycyjnego chłodziwa wykorzystują wkłady z wodą. Nie pozwalają precyzyjnie sterować temperaturą, dają jednak uczucie przyjemnego chłodu oraz nawilżają powietrze, a przy tym są przyjazne dla środowiska naturalnego. Ich cena jest także niezmiernie atrakcyjna.

Chłód w biurze – efektywniejsza praca

Zadbanie o odpowiednie warunki termiczne w miejscu pracy przekłada się na większą efektywność realizacji zadań, wzrost kreatywności i zaangażowania pracowników. Dzięki temu zyskuje się znacznie lepsze efekty, a także buduje solidną pozycję firmy. Na to wszystko może wpływać dobrze dobrana klimatyzacja do biura.

Szukasz skutecznych wskazówek, jak obniżyć temperaturę w biurze? Wejdź na Econovli.pl i zobacz, co proponują specjaliści.

Tags: biuroklimatyzacja
Next Post
Praca przy wycinaniu laserem - czyli co robi technolog, programista i operator CNC

Praca przy wycinaniu laserem - czyli co robi technolog, programista i operator CNC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Popularne

  • Plusy i minusy B2B

    Plusy i minusy B2B

    46 shares
    Share 18 Tweet 12
  • Jak szukać pracy za granicą?

    22 shares
    Share 9 Tweet 6
  • Nie tylko opieka. Za co odpowiada opiekunka?

    25 shares
    Share 12 Tweet 5
  • Praca za granicą – formalności

    57 shares
    Share 23 Tweet 14
  • Kwalifikacje zawodowe, czym są i jakie mają znaczenie

    21 shares
    Share 8 Tweet 5

Tagi:

b2b biuro CV formalności freelancer klimatyzacja kwalifikacje zawodowe operator opiekunka plusy i minusy praca praca it praca przez internet praca w korporacji praca za granicą programista samochód do pracy targi pracy technolog umowa o dzieło umowa o pracę umowa zlecenie wynagrodzenia zaświadczenie o dochodach
Portal i forum o pracy w Polsce i za granicą

Portal i Forum praca za granicą, oferty pracy, darmowe ogłoszenia o prace - Portal.ForumPraca.pl - z nami znajdziesz pracę, z nami znajdziesz pracownika!

Kontakt z redakcją:
ul. Piotrkowska 153
90-440 Łódź
kom: 694 182 553
mail: reklamanaportalu@gmail.com

Działamy nieprzerwanie od 2006 roku

  • Home
  • Forum
  • Kontakt
  • Polityka cookies
  • Praca w Polsce
  • Praca za granicą
  • Praca przez internet

Najnowsze wpisy

  • Zaświadczenie o zarobkach. Co trzeba o nim wiedzieć?
  • Praca przy wycinaniu laserem – czyli co robi technolog, programista i operator CNC
  • Jak wybrać klimatyzację do biura?

© 2006 - 2019 Portal.ForumPraca.pl | Projekt i realizacja: Adwave - marketing internetowy.

No Result
View All Result
  • Home
  • Forum
  • Praca w Polsce
  • Praca za granicą
  • Praca przez Internet
  • Kontakt

© 2006 - 2019 Portal.ForumPraca.pl | Projekt i realizacja: Adwave - marketing internetowy.

Ta strona korzysta z ciasteczek. Przeglądając dalej tą stronę zgadzasz się na korzystanie z tych ciasteczek. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.